16 Nisan 2018 Pazartesi

Cefalu

Siciya gezimizin beşinci gününde dönüş yolundayız. Palermo'dan Katanya geliyoruz ancak dönüşümüzü Messina yolundan yapıyoruz. Messina'yı görmeyeceğiz ama bu yoldan dönmemizin sebebi küçük tatil kasabası Cefalu'yu görmek. Palermo Cefalu arası yaklaşık 70 km. ve bir saatten az bir sürüş mesafesinde. Şehir göründüğünde aracımızı durdurup bu güzel manzaradan şehri tanımaya çalışıyoruz. Cefalu, fotoğrafda gördüğünüz La Rocca dağının eteklerine, Fenikeliler tarafından kurulmuş bir balıkçı kasabası. Dağın alt tarafında, iki kulesi ile görülen büyük bina, şehrin simge yapısı olan Cefalu Katedrali. Şehrin içerisindeki koy ise yazın dolup taşan plaj bölgesi.

Biz dağın arkasından şehrin öbür ucuna gelip aracımızı girişteki park yerine bıraktık, bundan sonra yürüyerek şehri gezeceğiz. Şehir hem küçük hem de yolları çok dar. Öncelikle meşhur katedrali görmek, sonrasında sahilde ve şehrin dar sokaklarında bir süre gezinmek istiyoruz. Şehri Fenikelilerin kurduğunu söylemiştik, kısa araştırma sonrasında öğreniyoruz ki daha sonra şehir sırası ile, Yunan, Roma, Arap ve Normanlar'ın idarelerine de geçiyor. Yapımı Kral Ruggerio tarafından 1131'de başlayan ve bitimi yüz yıldan fazla süren Cefalu Katedrali, Sicilya'daki en güzel ve önemli Norman Katedralleri'nden biri olarak söyleniyor.

Caddeler çok dar ve genelde araba olmadığı için biz de tamamen gelişine sokaklara girip çıktık. Önümüze çıkan pasaj benzeri bir yer dikkatimizi çekti, burası tarihi bir çamaşırhane imiş. Bizim Anadolu'da da Yunak dediğimiz kültürümüze benziyor.

Sahiline ise söylenecek söz yok, bir ay sonra gelmiş olsak muhtemel denize girmeden dönmezdik. Bizde özellikle Cefalu Porto Vecchio'da kartpostallık görüntüleri kaçırmayalım dedik. Sahil kenarında güzel bir mekanda dondurma keyfi ile manzaranın tadını çıkardık.

Sicilya'nın genelinde hediyelik satan dükkanlar çok güzel ama burdakiler sanki buraya özgün gibi geldi. El sanatları tavan yapmış, gerçekten çok güzel dükkanlar var.

Daracık sokaklarda yine dönüşe geçtik, Şehrin bu ucunun da öbür ucu kadar güzel olduğunu farkettik. Artık aracımızdayız ve istikametimiz Catania Havalimanı. Biz beş günde Sicilya'yı bitiremedik, evet ana noktaları belki gördük ama size tavsiyemiz süreyi siz bir kaç gün daha fazla tutun.