2 Mart 2019 Cumartesi

Kahire

Ne zamandır aklımızda olup gidemediğimiz Mısır (Egypt) gezisi için plan yapmaya başlamıştık. Kafamızı kurcalayan, acaba direk Kahire'ye mi gidelim sorusuydu ancak son kararımızı Hurghada'ya gitmekten yana kullandık. Amacımız hem deniz tatili yapmak hem de buradan günübirlik Kahire'ye gitmek. Hurghada Kahire arası 5-6 saat sürmesi bizi düşündürdü ancak Kahire için Giza Piramitleri, Kahire Müzesi ve Nil Nehri tekne turunu günübirlik yapabileceğimizi düşündüğümüz için Hurghada'da 6 gün için tatil yapmaya karar verdik. Kahire'nin inanılmaz trafik keşmekeşini ve şehrin pislik içerisinde olduğunu gördüğümüzde kararımızın doğru olduğunu anladık. Sizlere de tavsiyemiz bu olacak çünkü sadece deniz tatili değil bir çok aktivite için de doğrusu Hurgada. Luksor yakın, ayrıca dalmayı seviyorsanız doğru yer burası.
Kahire için bir tur firması ile 70 $ karşılığı anlaştık. Gece 02.30 gibi bizi otelimizden aldılar. Önce Kahire Müzesi'ne gittik.

Müzeden sonra Nil Nehri tekne turu yaptık ancak bu gereksiz zaman kaybı oldu çünkü beklentimizin çok altında kaldı. Pazarlayacakları güzel bir imkanı iyi değerlendirememişler, kısacası nehre hakkını verememişler. Biz yine de fikir sahibi olmanız için fotoğraflarımızı çekiyoruz ve Nil Nehri kenarında öğle yemeğimizi yiyoruz.

Sabırsızlandığımız kısım için artık hazırız. Şehir merkezine çok yakın konumdaki Giza Piramitleri uzaktan görüldüğü andan itibaren heyecanlanmamak elde değil. Dünyanın 7 harikasından en önemlisi ile tanışma zamanı. Tavsiyemiz Kahire'de kalacak olsanız bile burayı yalnız değil, bir rehber ile ya da bir tur ile gezin. Tek noktadan değil bir çok noktadan piramitleri görmeniz ve fotoğraflamanız gerekeceği için bir araca ihtiyacınız olacak. Zaman kaybı olmaması ve dikkatinizi dağıtmamak adına tavsiyemize uymanızı öneririz. Piramitlerle ilgili ansiklopedik bilgilere internetten kolayca ulaşabileceğiniz için biz size sadece görseller ile göz banyosu yaptırmak istiyoruz, buyrun...